ד"ר בוצר עובד כרופא אורטופד מומחה וכמנתח בהסכם עם חברות הביטוח הגדולות בארץ – חברת הראל, כלל, מגדל והפניקס וחברת מנורה.

ביקור במרפאה

מבוטחים פרטים משלמים על הביקור במרפאה ויכולים לקבל החזר מחברת הביטוח בהתאם להסכם הביטוח האישי שלהם. במרבית המקרים מדובר בהחזר של כ80% מעלות הביקור. לעומת זאת בביקור טרם ניתוח מרבית הביטוחים יחזירו אפילו 100% מעלות הביקור.

חשוב לשים לב שמרבית הביטוחים מאפשרים החזר על חוות דעת נוספת של שלושה רופאים ביעוץ לפני ניתוח עם החזר של 100% על כל אחד מהיעוצים.

רשת רופאים של חברת הראל

החל מאוגוסט 2019, חברת הראל החלה להפעיל רשת רופאים מומחים אשר עובדים איתם בהסדר. במסגרת ההסדר, המטופל משלם 150ש"ח על הביקור וחברת הביטוח משלמת את ההפרש. יש לבדוק את הזכאות לביקור מסובסד עם המזכירות במרפאה.

ניתוחים

כאשר נקבע צורך בניתוח על ידי מנתח בהסכם של חברת הביטוח, הרופא ממלא טופס יעודי של חברת הביטוח עם פרטי הניתוח שאותו יש לשלוח לחברת הביטוח. לאחר אישור הפרוצדורה (לוקח לרוב סביב יומיים) חברת הביטוח מחזירה שני טפסי התחייבות – אחד למנתח ואחד לחדר הניתוח. במקרה שכזה המטופל מגיע לניתוח ללא הוצאת כסף מהכיס, בדומה להגעה למלון ששולם מראש.

טיפולים מחליפי ניתוח

טיפולים מחליפי ניתוח – הזרקות תוך מפרקיות, למשל הזרקת PRP, יכולות לעזור להורדת כאבים ולעיתים אף לרפא את המפרק החולה תוך המנעות מצורך בניתוח. למבוטחים רבים קיים סעיף בביטוח שנקרא "טיפולים מחליפי ניתוח" במקרים האלו חברת הביטוח משתתפת באופן חלקי או מלא בעלות הטיפול. על מנת לקבל החזר מחברת הביטוח – לפני תחילת הטיפול, יש להגיש את המסמכים עם ההמלצה על הטיפול לחברת הביטוח ולקבל אישור עקרוני על החזר על הטיפול והסכום אותו יוחזר.

קראו עוד על  אורטופד מומחה למבוטחי מכבי מגן כסף, מגן זהב ומכבי שלי

התחיבות לטיפול מחליף ניתוח

לד"ר בוצר הסכמים עם מספר חברות ביטוח בנוגע לקבלת תשלום ישירות מחברת הביטוח עבור טיפולים מחליפי נתוח כגון הזרקות PRP עם או ללא שימוש בהנחיית US. נכון לכתיבת שורות אלה, מרבית המבוטחים של חברת הראל ומנורה יגיעו עם התחיבות לטיפול ולא יצטרכו להוציא כסף מהכיס ולקבל החזר.