הטסיות שבדם שלנו ידועות כמקור משמעותי לתוצרי גדילה וריפוי ובעלות תפקיד חשוב בתהליך ההחלמה של פצעים. ניתן להעזר בטסיות על מנת להחלים מפציעות רבות ואף יש להן יעילות טובה במקרים של שחיקה של הסחוס המפרקי (ארתריטיס). אחד מכללי היסוד ברפואה מתקדמת הוא להשתמש בידע ממחקרים על מנת לקבל החלטות טיפוליות, בלועזית רפואה זו נקראת evidence based medicine. כידוע לכולנו, בחלק מהמקרים כאב או מחלה יחלפו גם ללא טיפול, למשל, שפעת חולפת מעצמה תוך מספר ימים. מסיבה זו כאשר בודקים יעילות של טיפול מסויים תמיד כדאי להשוות יעילות של טיפול מוצע לפלצבו.

קראו עוד על  הזרקות PRP

בפברואר 2016, סמית פרסם מאמר כפול סמיות (randomized controled trail) שמשווה יעלילות של שלוש הזרקות PRP מסוג ACP של חברת ארתרקס לטיפול בברכייים עם ארתריטיס.[cite]26831629[/cite] במחקר, נבדקו 30 מטופלים שחולקו לשתי קבוצות, לכל אחד מהנחקרים נלקח דם פעם בשבוע, לקבוצת המחקר הוזרק PRP אל הברך ואילו לקבוצת הביקורת הוזרקו פעם בשבוע מים פיזיולוגים לתוך הברך. למטופלים נמצאה פגיעה סחוסית בדרגה קלה, בדירוג 1-2 לפי קלגרן ולורנס.

הכנת PRP מסוג ACP של חברת ארתרקס, מצד ימין לשמאל – לאחר שאיבת הדם מהמטופל, לאחר ההפרדה של הדם בצנטריפוגה, שאיבה של הפלזמה והטסיות למזרק העליון.

ההשוואה בין הקבוצות נארכה לאורך שנה והתבססה על שאלון WOMAC שבודק רמת כאב, נוקשות ופונציונליות של הברך. בכל אחד מהשלבים היה יתרון משמעותי לקבוצת הPRP לעומת קבוצת הפלצבו, עם שיפור משמעותי בכל נקודת בדיקה. רמת הכאבים ירדה באופן משמעותי גם שנה לאחר הניתוח לעומת קבוצת הביקורת. בגרף שמופיע למטה ניתן לראות את השיפור המשמעותי גם שנה לאחר ההזרקות בקבוצת הPRP (מסומן כACP), ניתן לראות שכחודשיים לאחר ההזרקה חל שיפור גם בקבוצת הבקרה, שיפור שככל הנראה קשור לאפקט הפלצבו.

לסיכום – ניתן לומר בבטחה שהזרקות PRP הן טיפול יעיל בכאב ושיפור תפקוד אצל מטופלים עם שינויים שחיקתיים קלים בברכיים, צפוי שיפור משמעותי שנמשך לאורך תקופה של שנה לפחות.